30 Kasım 2015 Pazartesi

Penti ile Aile İçi Şiddete Son!

Önceki hafta Penti' nin davetlisi olarak bir mandala atölyesine katıldım. Penti' nin aile içi şiddete son vermeyi destekleyen bu sosyal sorumluluk projesini duyduğumda mutlaka ben de katkıda bulunmak istedim. Günümüzde pek çok şeyin olduğu gibi şiddetin de cehalet ve sevgisizlikten kaynaklandığını düşünenlerdenim. Bu yüzden bunun karşısında durmaya çabalayan her türlü oluşumun destekçisiyim. 


Penti de kadın odaklı bir şirket olduğundan yıllardır sürdürdüğü bu kampanyada bu kez mandala eğitmeni Fulya Can Öçgüder ile çalışmış. Kendisinin tasarladığı mandalalardan oluşan bez çantaları Penti mağazalarında bulabilirsiniz. Çantaların satışından elde edilen gelirin bağışlandığını da belirtmeden geçmeyeyim.



İşin etkinlik kısmına gelirsek, daha önce herhangi bir mandala denemem olmamıştı. Hatta figürlerin oldukça nizami ve detaylı olduğunu gözlemlediğim böylesi bir çalışma benim sabır sınırlarım içinde pek de etkinlik gösteremez diye düşünüyordum deneyene kadar. Bir kere tek kural, kuralsızlık. Eğitimi veren sevgili Fulya Can Öçgüder' e ne zaman "böyle yapsam nolur?" diye sorsam her seferinde "hiçbir şey, yap, özgürsün, bu senin kalemin senin mandalan" cevabını aldım. Her şeyin, tüm enerjilerin kusursuz bir döngü ibaret olduğunu gösteren mandalanın kelime anlamı ise daire, merkez.


Esrarengiz Bahçe gibi boyama kitaplarıyla da iyice coşan mandala furyasında bizim farkımız hazırlanmış mandalaları boyamak değildi. Biz Fulya hanımın verdiği tüyolarla kendi mandalamızı kendimiz çizdik ve sonrasında boyadık. Açıkçası bu kadar keyif alacağımı tahmin etmiyordum. Vakit ayrılabildiği sürece muazzam dinlendirici. Size tavsiyem, sadece boyamakla yetinmeyin, kendi mandalanızı kendiniz oluşturun, inanın çok daha hoşunuza gidecek. Sonrasında boyadığınız bu mandalaları çerçeveletip asabilir, evinizde dekoratif olarak kullanabilirsiniz.


Fulya hanımın mandalalarından örnekler...


Penti' yi böyle anlamlı bir projeye destek verdiği için tebrik ediyor ve bu workshopa beni de davet ettiği için teşekkür ediyorum. Günün detaylarından hazırlanan videoyu izlemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...